niedziela, 17 lutego 2013

Trochę o YouTube.

Internet jest niesamowitym źródłem wiedzy, ale również niewiedzy. Poszukując dobrych źródeł bardzo często trafiam na długie artykuły napisane skomplikowanym językiem. Od razu czuję zniechęcenie i nie mam ochoty czytać całego tekstu. Czasem wyskubię jakieś cząstkowe informacje, ale ogólnie nie ma siły, abym przeczytała w wolnej chwili artykuł długości trzech stron A4 dla czystej przyjemności. Oglądając TLC trafiłam na program dziewczyny, która zanim trafiła do telewizji dodawała swoje filmiki na YouTube. Jeżeli interesuje Was tematyka makijażowa, to bardzo serdecznie zapraszam tutaj. Idąc tym tropem, odnalazłam moją ulubienicę, panią kosmetolog - Agnieszkę, która przekazuje swoją sprawdzoną i rzetelną wiedzę na tym kanale.
Tematyka bloga nie jest jednak o urodzie, ale o zdrowym trybie życia. Bardzo dawno temu odkryłam na wyżej wymienionej stronie ćwiczenia Marty. Co mi się od razu rzuciło w oczy, to bardzo wysportowana sylwetka prowadzącej. Kiedy wykonuje ćwiczenia to udziela od razu praktycznych rad, zwraca uwagę jak poprawnie wykonywać ćwiczenia, mówi o swoim wykształceniu i o zainteresowaniach. 
Wspominałam już, że trudno mi się zmotywować do ćwiczenia ze szklanym monitorem w zaciszu własnego domu, ale lubię mieć wiedzę na temat tego, co jest dobre, a co złe. Wspominałam chyba nie raz, że piję zbyt mało wody. Dość niedawno w moje ręce wpadł filmik właśnie Marty, która profesjonalnie zajmuje się sportem i z tego co wiem jest trenerem personalnym, oraz Kasi, która jest specjalistką do praw żywienia. Teraz skupię się przede wszystkim na tym filmiku. 
Główne pytanie brzmi - czy trzeba pić wodę? Odpowiedź wydaje się teoretycznie oczywista, każdy z nas wie że tak i koniec kropka, ale nie każdy zdaje sobie sprawę dlaczego? Kasia i Marta oczywiście udzielają odpowiedzi na to pytanie, biorą pod uwagę różne aspekty, pokazują przykłady z życia wzięte, które mogą pomóc nam wyobrazić sobie lepiej daną sytuację. Program ten jest bardzo młody, działa od 4 lutego bieżącego roku. Panie wydają się być dobrymi koleżankami, rozmawiają na luzie, nie skupiają się na tym że są przed kamerą, ale prowadzą zwyczajny dialog. Z tego co zauważyłam każda rozmowa zaczyna się od delikatnego wstępu, wprowadzenie jest bardzo luźne, nie narzucają od razu encyklopedycznej wiedzy, ale wchodzą stopniowo w dany temat. Same przedstawiają się jako "Pogromczynie kilogramów". Jestem w stanie poświęcić 6-10 minut dziennie na wysłuchanie ich porad, ponieważ właśnie tyle trwają filmiki. W międzyczasie mam w zwyczaju zadbać o swoje paznokcie (nałożyć na nie odżywkę ;-), czy też przekąsić coś (np. owoc). 
Jeżeli macie filmiki i kanały godne polecenia, to serdecznie zapraszam Was do podzielenia się nimi w komentarzach :)
Pozdrawiam,
D. 

3 komentarze:

  1. http://www.youtube.com/channel/UCGV6YxOFdrFVlYYeYHXJFuA?feature=guide tu jest adres do mojego kanału, na razie mam mało filmików ale z czasem próbuje go rozwinąć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już zajrzałam, nie trudno zgadnąć, że chcesz zachować anonimowość :) Ćwiczenia są fajne, ponieważ nie zajmują dużo miejsca, można je wykonywać w domu, ale można się zastanowić nad dodaniem muzyki w tle. To zawsze uatrakcyjnia filmik :)

      Usuń
  2. o tak YT to kopalnie wiedzy :) Nie wiem, jak dawniej można było żyć bez Internetu :D

    OdpowiedzUsuń